Välkommen!

Är en 34årig Stockholmsmorsa.
Mamma till Minna [081124],
Love [100626] och
Elias [160110].
I bloggen skriver jag om vardagen, mående, tankar & känslor och mina diagnoser.
[Den andra Johanna]
Skriver även om dotterns ovanliga kromosomavvikelse, lindriga utvecklingsstörning och ADHD, sonen Loves ADHD.

Follow on Bloglovin
#4 BF 190927

Nedräkning:
Arkiv:
Rökfri
Slutade röka12 augusti, 2018 - 22:00
15 månader sedan.

Skedvistrand, en svensk semesterby

I fredags kom Emma och hämtade mej, vi hade världens roligaste bilresa hela vägen till Skedvistrand som ligger strax efter Kolsva.
Anledningen att vi åkte dit var då jag blivit inbjuden till en Spotting via Spot and Tell, valde att ta med mej Emma, för hur kunde vi tacka nej till att få bo gratis i helt nya fräscha stugor och få en avkopplande helg? Klart man inte kan tacka nej till det! :D
Vi anlände samtidigt som Thean och hennes Jesper, vi skulle dela hus ihop, så vi hämtade våra nycklar, åkte ner till våran stuga och gjorde oss hemmastadda.
Thean och Jesper fick såklart rummet med dubbelsäng och jag och Emma tog rummet med två enkelsängar.
Stugan var fräsch och snyggt inredd med två rum, ett bra badrum med dusch, tvättmaskin och torktumlare.
Köket och vardagsrummet satt ihop och var väldigt stort och ljust då altanen låg i anslutning med många fönster.
Diskmaskin, microvågsugn, kyl och frys och spis, allt helt nytt.
Dessutom satt en stor platt-tv på väggen. :)
Ute på altanen stod bord och stolar.

Vi gick sedan upp för välkomstdrink och informationssamtalet.
Jag som huvudbloggare fick en goodiebagsom innehöll en Surfpillow för laptop samt en Hideaway kabelgömma från Bosign.se.
Med min fina goodiebag gick vi sedan tillbaka till stugan för att umgås.
Vi hade från början tänkt gå på bäverspaningen som alla andra, men vi njöt utav varandras sällskap, vår stuga, alkohol och gott prat.
Vi gick och la oss rätt sent, men sov gott då vi vir barnfria och kunde slappna av.
Upp vid 8-9 för att hinna upp och äta frukosten och pratade med de andra gästerna i vårat Spot and Tell-sällskap.
Lite senare skulle Emma och jag gå ner till stranden, hade otur då vi båda är ormrädda att stöta på en snok i gräset och en i vattnet, helt ofarliga och inga andra utav gästerna brydde sej precis som det ska.
Men Emma och jag gick upp till vår stuga och låg och solade på gräsmattan istället, lite deppade att vi inte kunde vara vid stranden, men det berodde juh på oss och inget annat.
Vi hade trevligt och började istället skoja om snokarna, att dom drack kaffe, kunde flyga in i våra fönster o.s.v.
Vi blev inbjudna till Cafe Fnulan på skånskt kaffe, var gott och trevligt. :)

Sedan var det dags för lunch, innan den serverades fick man chansen att titta på klick-parkett från Bjoorn, det var så populärt att jag fick stå en bit i från och se på, alla provade men jag han inte innan dom serverade den SUPERGODA laxen och dillstuvade potatisen!
MUMS!
Emma och jag satt ute vid ett bord och njöt utav lugnet och den fina utsikten på en grön och stor skog, ängen nedanför och den blåa himlen.

Senare på eftermiddagen var det dags för middag, innan den serverades fick man smaka på den första rosecidern Magners Berry som innehåller mindre kalorier och är gjord på 17 sorters äpplen och bär, helt naturlig.
Efteråt serverade en supergod lasagne och en sallad med mycket innehåll.
Kvällen avslutades med långt trevligt prat med Emma, en kort stund vid grillen men sen kom åskan som skrämde iväg mej, då ner till Pub Fnulan där jag umgicks någon timma och t.o.m. fick ”låna” hennes otroligt söta dotter Mira, nyvaken fick jag ha henne i min famn, ohh så mysigt och ohh så jag saknade mina små.
Sedan gick vi hemmåt till våran stuga för att sova.
Upp tidigt på morgonen, packa ihop, upp och åt frukost, tillbaka till stugan för att packa in oss i bilen och skynda oss hem till våra saknade småttingar.

En otroligt trevlig helg med underbara människor och otroligt fin, mysig och fräsch stuga i Skedvistrand!

2 Responses to Skedvistrand, en svensk semesterby

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.